tirsdag 22. juni 2010

And here I go again......

SOS - jeg er bitt av reisebasillen! Jeg bare MÅ ut å reise igjen. Thailandturen med jobbing på tigertempelet sist sommer var den beste og mest spennende turen jeg har vært på i hele mitt (snart) 28 år korte liv. (Bare Svalbard i 2007 kan omtrentlig sidestilles med den.) Les om Thailandturen her http://adventuresofjune.blogspot.com/. (Det var min første reisblogg så den er ganske basic). Det var også min første Asia-tur, og jeg forventet å møte thai'er, tigere og høy luftfuktighet - men det ble jo mye mer enn det. Mest av alt ble jeg fascinert av den intense frihetsfølelsen man får av å loffe rundt i Thailand, og ta en dag av gangen. Det er en følelse man sjelden opplever i det vestlige liv, og gir et nytt syn på mye og mangt. Ikke minst møter man utrolig mange spennende mennesker på en slik reise.

Denne bloggen er ment som lesing for de det måtte interessere, enten det er venner, bekjente og/eller familie eller andre som skal til/har vært i Asia. Jeg skriver om reisetips, planleggingstips og turen min på forhånd, under selve turen (hvis jeg får tid og mulighet) og på etterhånd. Det minste lille reisetips kan være gull verd når man skal på tur. Å legge ned litt arbeid i denne bloggen på forhånd er også en fin måte for meg å forberede meg på. Reisemålet for sommeren 2010 er: Bali, Lombok (Indonesia) og Malaysia. Og slik begynte det (Eng.):


"One depressingly freezing evening during the extremely cold and dark winter of 2010, I sat buried in the thick leopard blanket on my sofa, watching TV but also scowling towards the thermometer my father had given me. It revealed that it was 17 degrees Celsius in my livingroom. Just when I was in the middle of calculating the next frightening electricity bill, my brain activity was interrupted by a happy tune in the background of the TV show - triggering associations to warmer, happier places......Bob Marley - Three Little Birds ."



Dette var øyeblikket jeg bestemte meg for å begynne å planlegge min neste tur....

PS: Spørsmål, forslag og kommentarer mottas med takk! (Også hvis det omhandler Thailand)

June

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar