lørdag 17. juli 2010

Crazy Kuta

Hei! Lite tid til internett her gitt, men naa har jeg saa smaatt litt tid til litt blogging. Er i Sanur naa. Har vaert Bali rundt med gruppa, og drar til Lombok i morra tidlig.

Reisa fra Norge til Bali gikk saa godt som knirkefritt, paa tross av at den var kjempelang. Den lengste flyreisen (11 t 15 min) tilbragte jeg med aa sove, spille TV-spill og se filmer i min private TV-skjerm i setet foran. Genialt.


Paa vei inn i Kuta moette jeg galskapen allerede fra taxien paa vei inn i byen. Hele plassen kan oppsummeres med foelgende ord: kaos, unge aussies (australiere), party, surf og stank. Hoeres kanskje ikkeno saerlig ut, men veldig arti aa ha vaert der siden det er saa kjent - og det var jo noe for seg selv. Ok, sa der var jeg, helt zombie etter all reisinga, alene og det var min 28-aarsdag. What to doooo? Joda, sjekka inn paa hotellet og gikk for aa finne en mini-mart (butikk). Hotellet var fint, btw. Litt crappy bad men som forventa, og bassenget + hagen rundt var supert. En rolig liten flekk innerst i en bakgate et par hundre meter fra galskapen (og minne-monumentet for bombingene i 02 og 05). Jeg ble nesten skremt da jeg gikk ut i gata, eller dvs klamra meg til det smale fortauet for ikke aa bli revet over ende av en av millionvis scootere som kjoerte over alt i de svaert trange gatene. Som blekhuding ble jeg ogsaa masa paa rimelig mye der jeg snubla frem, men jeg hadde allerede funnet fram gamle takter fra Thailand, pluss var ikledd fjoraarets backpackerklaer - saa det var egentlig ikkeno problem. Kanskje ikke saa vanskelig for oss nordmenn aa overse folk heller? Jeg fant en mini-mart (her: Circle K) med minibank, og orka ikke annet enn aa snuble tilbake til hotellet etterpaa. Da var jeg allerede saa klissete av eksos og svette i varmen at jeg hoppa i bassenget tvert. Der gikk det to minutter foer jeg kom i prat med fire australske jenter - saa enkelt var det!


Meg, Sarah, Holly og Shannon

Jentene ville ha med meg ut kvelden etter, de hadde bestilt massasjer osv denne kvelden. Men jeg nekta aa sove bort bursdagskvelden min, saa etter en dupp og noen sate-spyd til middag dro jeg ut i galskapen igjen alene, med det formaal aa i det minste ta en drink eller smake paa en bintang paa bursdagen min. Det foeltes litt rart aa sette seg alene inne paa en klubb, men det tok 15 min og saa hadde jeg blitt kjent med noen australske gutter jeg hang med resten av kvelden. Det ble en morsom kveld med litt bar-hopping, skumshow og masse dansing.

Dagen etter gjorde jetlagen og bursdagsfestingen sitt til at jeg sov aaaaltfor lenge, og rakk 5 minutter i sola og resten i skyggen ved bassenget - der jeg moette nok en gjeng med aussies. Det ble kun tid til shopping, ikke noe tur til stranda. Jeg kjoepte meg en fin kjole til kvelden - for 50 kr! Det ble ikke tid til skikkelig middag, da jeg skulle paa vorspiel til aussie-jentene (i naborommet). Hva er det mange sier man ikke skal spise i utlandet? Joda: f.eks - kebab, kylling og salat. Og hva slo jeg like greit til med? Joda - kylling-kebab med salat paa gatekjoekken! Haha! Nemo problemo ;) Det ble nok en kjempemorsom kveld, faktisk trist aa si hadet til de jentene for de var helt fantastiske.



Jalan Legian (hovedgata) i Kuta, sett fra bombe-monumentet. Ser ikke saa ille ut paa bildet som det var...  Hotellet mitt var inn en bakgate til venstre.

Dagen etter bar det i vei til Sanur for aa sjekke inn pa hotell og moete GAP-gjengen. Det tok ca 45 minutt og 60 kr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar