søndag 4. juli 2010

GAP-turen "Best of Bali and Lombok"

Mange jeg nevner turen min for blir nysgjerrige på hva det vil si å dra på en slik GAP-gruppetur som jeg har bestilt fra 11.-22.juli. Det vet jeg jo strengt tatt ikke så mye om før jeg har vært på den, men her er noe aktuell info (evt. se denne linken til GAPs sider om turen):


Turen kostet litt over 7000 NOK, er i "budsjett-stil" men er inkludert 11 frokoster, transport, overnatting, lommekjent guide og muligheten til å bli kjent med mange nye folk. Antallet reisende per gruppe ligger på 10-15 personer, fra hele verden men med overtall av vestlige. Min 12dagers tur rundt på Bali (6 dager) og Lombok (6 dager) er en såkalt YOLO-tur ("You Only Live Once") hvor aldersgruppen er 18-39 år. Når man reiser alene, slik som meg, blir man plassert på rom med en annen av samme kjønn, med mindre man betaler ekstra for å ha singel-rom. Overnattingene skjer på enkle hoteller og gjestehus. Per dags dato vet jeg bare hvilket hotell vi skal møte opp på og bo på første natten.

  Turen AEBL "Best of Bali and Lombok"

Rute: Sanur-Ubud-Lovina-Kintamani-Sanur-Sengiggi-Gili Meno-Sanur. Turen er satt sammen av to ulike turer (Bali-delen og Lombok-delen), så noen i følget kommer kanskje bare til å være med på en av delene. Bali-delen er også den siste 6-dagers delen av turen Jørn er med på ("Roam Bangkok to Singapore"), så det kommer også til å være noen som allerede har reist et stykke (såvidt jeg vet skal to 19 år gamle britiske jenter fra Jørns følge være med oss rundt på Bali...).

Når det gjelder aktiviteter er visstnok opp til hver enkelt hva man vil være med på og ikke, men guiden tilrettelegger for at gruppen i alle fall får sett det som er viktigst og mest populært. Denne reisemåten er visstnok ikke en typisk party-greie, men mer en opp-tidlig-og-oppleve-greie.

Hva gleder jeg meg mest til? Alt! Jeg prøver egentig å ikke ha for mange forestillinger og forventninger om ting. Men hvis jeg skal være ærlig så ser Gili-øyene helt fantastiske ut....


Fra Gili Meno (internett)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar